Εσωτερικός Κανονισμός λειτουργίας του σχολείου

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του 4ου ΕΚ Περιστερίου 

σχολικό έτος 2023-2024


ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Το 4° Εργαστηριακό Κέντρο (Ε.Κ.) Γ' Αθήνας (Περιστερίου) βρίσκεται στο 21° έτος λειτουργίας του. Λειτούργησε αρχικά το Φεβρουάριο του 2003 σε μισθωμένο βιοτεχνικό κτίριο επί της οδού Οικονομίδου 21 δίπλα στη λεωφόρο Κηφισού. Μεταστεγάστηκε το Νοέμβριο του 2011 στο δημόσιο κτίριο επί της οδού Αγ. Παύλου 51, συστεγαζόμενο με το 3° ΕΠΑΛ Περιστερίου, στο κενό κτίριο του πρώην 4ου Γυμνασίου Περιστερίου κατόπιν της συγχώνευσης του με το 3° Γυμνάσιο Περιστερίου. Το Σεπτέμβριο του 2017 μεταστεγάστηκε εκ νέου στο χώρο που βρίσκεται και σήμερα επί της οδού Λευκωσίας 50, συστεγαζόμενο με το 1° ΕΠΑΛ Περιστερίου, το Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο-Λύκειο Περιστερίου και το ΔΙΕΚ Περιστερίου. Το κτιριακό συγκρότημα της οδού Λευκωσίας έχει κατασκευαστεί με τη μέθοδο της Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και ως εκ τούτου ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης (ΙΦΣ) έχει την ευθύνη της συντήρησης, της καθαριότητας και της φύλαξης του κτιρίου.

Το σχολικό έτος 2023-2024 λειτουργούν στο 4° ΕΚ Περιστερίου 20 Εργαστήρια, έχοντας την ευθύνη της εργαστηριακής εκπαίδευσης των μαθητών του 1ου και 3ου ΕΠΑΛ Περιστερίου, του 1ου και 2ου εσπερινού ΕΠΑΛ Περιστερίου και του ΔΙΕΚ Περιστερίου.

Επικοινωνία:

  • Τηλέφωνο:2105766746
  • Email: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  • Ιστοσελίδα:http://4sek-g-athin.att.sch.gr/

ΕΙΣΑΓΩΓΗ - ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου (άρθρο 37, Ν.4692/2020) βασίζεται αφενός σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των δημόσιων και ιδιωτικών Σχολείων και αφετέρου στις αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του 4ου ΕΚ Περιστερίου.

Πρέπει να γίνει κατανοητό από όλους ότι τα θέματα που ρυθμίζονται από τη νομοθεσία, τα τηρούμε γιατί είναι δημοκρατική προϋπόθεση η εφαρμογή τους και γνωρίζουμε ότι δεν μπορεί ο κανονισμός μας να τα διαχειρίζεται διαφορετικά.

Η συμμετοχή οποιουδήποτε ατόμου στη σχολική ζωή σημαίνει αυτόματα την ανεπιφύλακτη αποδοχή και σχολαστική τήρηση του σχολικού κανονισμού, στο σύνολο του.

Για όλους εμάς που εμπλεκόμαστε στη μαθησιακή διαδικασία, το σχολείο είναι το «δεύτερο σπίτι» μας, γιατί σε αυτό περνάμε πολλές ώρες και πολλά χρόνια της ζωής μας. Ως εκ τούτου και για να λειτουργήσουμε αρμονικά σαν κοινότητα, είναι ανάγκη να θέσουμε από κοινού κάποιους κανόνες, να συμφωνήσουμε σε αυτούς και να τους τηρούμε. Οι κανόνες αυτοί πηγάζουν από τα δικαιώματα αλλά και τις υποχρεώσεις, από τις αρμοδιότητες αλλά και τις ευθύνες για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας. Το κτίριο που στεγάζει το σχολείο μας είναι σύγχρονο, νεόδμητο, καλά συντηρημένο και με αρκετές ανέσεις που κάνουν ευχάριστη τη σχολική καθημερινότητα. Ξεκινάμε λοιπόν από μια καλή βάση για να βάλουμε όλοι μαζί, μαθητές, γονείς και καθηγητές, τους κανόνες που θα εξασφαλίσουν στη μικρή μας κοινωνία μια ποιοτική σχολική καθημερινότητα.

Δημιουργήσαμε έναν "ανοικτό" κανονισμό που θα μας βοηθήσει να πετύχουμε αυτό τον σκοπό. Τον χαρακτηρίζουμε "ανοικτό" γιατί διαμορφώνεται και βελτιώνεται συνεχώς από τις νέες προτάσεις που όλοι μπορούν να κάνουν, μαθητές και εκπαιδευτικοί. Περιμένουμε από όλους να συμμετέχουν σε αυτό, είτε με συζήτηση είτε με ηλεκτρονική επικοινωνία είτε με όποιον άλλον πρόσφορο τρόπο, γιατί:

«Ακούγομαι, εκφράζομαι, συμμετέχω σε ένα σχολείο που με σέβεται και με υπολογίζει».

 

ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Η διαδικασία της μάθησης μέσα από τη σχολική ζωή είναι συστηματική και ενιαία. Ερχόμαστε στο σχολείο στην έναρξη των μαθημάτων την πρώτη ώρα και αποχωρούμε από αυτό την τελευταία ώρα. Δεν πρέπει να καθυστερούμε κατά την είσοδο μας στην τάξη, ειδικά την πρώτη ώρα αλλά και τις ενδιάμεσες ώρες για πολλούς λόγους και ένας από αυτούς είναι ότι διακόπτεται το μάθημα που έχει ξεκινήσει. Μετά την είσοδο του εκπαιδευτικού στην τάξη η είσοδος των μαθητών θα είναι αντικείμενο συνεννόησης με τη Διεύθυνση του σχολείου. Γενικά μαθητές που για οποιοδήποτε λόγο βρίσκονται εκτός της τάξης την ώρα του μαθήματος ενημερώνουν τον εκπαιδευτικό της τάξης τους ή και τη Διεύθυνση του σχολείου.

Δεν χρησιμοποιούμε την «απουσία» για να φεύγουμε από το χώρο του σχολείου τις ενδιάμεσες ώρες και να επιστρέφουμε κατά βούληση πάλι σε επόμενες διδακτικές ώρες. Είναι ευνόητο ότι μπαίνουμε και βγαίνουμε από τη πόρτα του σχολείου και όχι πηδώντας πάνω από τα κάγκελα της περίφραξης. Μια τέτοια πράξη εκτός του ότι είναι ένδειξη έλλειψης πολιτισμού μπορεί να προκαλέσει τραυματισμούς.

Η αποχώρηση από το χώρο του σχολείου πριν τη λήξη των μαθημάτων γίνεται έπειτα από συνεννόηση με την Διεύθυνση του σχολείου.

Επειδή τα εργαστηριακά μαθήματα είναι δύσκολο να αναπληρωθούν, απουσιάζουμε από αυτά μόνο όταν αυτό είναι απολύτως επιβεβλημένο.

Κατά την διάρκεια της σχολικής ημέρας, ο Διευθυντής και οι καθηγητές έχουν την ευθύνη τόσο για τη σωματική όσο και για την ψυχική υγεία των μαθητών, απέναντι στους γονείς τους και την κοινωνία.

Οι γονείς θεωρούν αυτονόητο το γεγονός ότι τα παιδιά τους είναι προστατευμένα εντός του σχολικού περιβάλλοντος κατά τη διάρκεια λειτουργίας της σχολικής μονάδας. Έτσι δεν επιτρέπεται η έξοδος από το χώρο του σχολείου στα διαλείμματα. Ξεκουραζόμαστε από το μάθημα κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων στους υπαίθριους χώρους του σχολείου όταν οι καιρικές συνθήκες το επιτρέπουν (οι αίθουσες και οι διάδρομοι πρέπει να είναι άδειοι για να αερίζονται), και στους στεγασμένους χώρους όταν ο καιρός είναι βροχερός.

Το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων και οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν τα μαθήματά του, αναρτάται στην ιστοσελίδα του σχολείου.

ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ

Οι καλές διαπροσωπικές σχέσεις μεταξύ όλων των μελών της σχολικής κοινότητας αποτελούν βασική προϋπόθεση για την ομαλή και ήρεμη σχολική ζωή. Για να είναι αποδοτική η εκπαιδευτική διαδικασία, οι σχέσεις τόσο μεταξύ των μαθητών όσο και μεταξύ μαθητών και καθηγητών, πρέπει να διέπονται από πνεύμα συνεργασίας, αλληλεγγύης, αμοιβαίας κατανόησης και σεβασμού. Μπορούμε όλοι να συμφωνήσουμε σε κάποιες αρχές και σε κάποιους κανόνες που ακόμη και όταν διαφωνούμε, να μπορούμε να μιλήσουμε, να ανταλλάξουμε απόψεις, να προσεγγίσουμε ο ένας τον άλλον με κατανόηση και σεβασμό.

Σκοπός είναι η δημιουργία ενός σχολικού κανονισμού με αρχές που βασίζονται στον αμοιβαίο σεβασμό των ατομικών ρόλων, έναν κανονισμό που θα σέβεται την μοναδικότητα της προσωπικότητας του κάθε μαθητή και του κάθε εκπαιδευτικού, αλλά ταυτόχρονα θα κινείται μέσα στα πλαίσια που ορίζει η δημοκρατία και οι κανόνες της.

Ο σχολικός κανονισμός δεν έχει τη μορφή ενός απόλυτου καθηκοντολογίου, που θα λέει τι θα επιτρέπεται και τι θα απαγορεύεται, αλλά συνδυάζει την εξέλιξη της κοινωνίας δυναμικά και ενσωματώνει τη σχολική πειθαρχία και τις σύγχρονες αρχές της Παιδαγωγικής.

Έχει γίνει κατανοητό ότι το σχολείο γενικά, άρα και το 4° ΕΚ Περιστερίου, είναι μια μικρή κοινότητα, η κοινότητα όλων των μαθητών και καθηγητών. Όλοι μαζί μοιραζόμαστε τους ίδιους σκοπούς, την προσπάθεια παροχής ποιοτικής επαγγελματικής εκπαίδευσης των μαθητών και την παροχή επαγγελματικών εφοδίων μέσα από την εργαστηριακή εκπαίδευση που πραγματοποιείται στο 4° ΕΚ Περιστερίου. Το σχολείο μας είναι ο χώρος όπου καλλιεργείται η παιδεία και ο πολιτισμός μας. Τίποτα από αυτά δεν οδηγεί σε δρόμους άγονης αντιπαράθεσης, τίποτα από αυτά δεν εμποδίζει την δημιουργία καλών σχέσεων.

Πρέπει να υπάρχει καλό κλίμα μεταξύ όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, μεταξύ μαθητών, καθηγητών, γονέων, κηδεμόνων και της Διεύθυνσης του σχολείου. Βασικό στοιχείο για να δημιουργηθεί είναι η επικοινωνία μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας. Η γνώμη όλων ακούγεται, οι πόρτες των γραφείων των καθηγητών και της Διεύθυνσης του σχολείου είναι ανοιχτές για διάλογο.

Στο κτίριο στεγάζονται και άλλα σχολεία, υπάρχουν και άλλοι μαθητές και πρέπει να εξασφαλίζεται η αρμονική συμβίωση όλων αφού στην πραγματικότητα δεν υπάρχουν λόγοι για προστριβές. Ειδικά οι μικρότεροι μαθητές του συστεγαζόμενου Γυμνασίου πρέπει να περιβάλλονται με κατανόηση από τους μεγαλύτερους, να καθοδηγούνται από αυτούς αν χρειαστεί, να τους παρέχεται βοήθεια αν ζητηθεί. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει η ηλικιακή διαφορά να αξιοποιείται για λεκτική ή σωματική βία. Ειδικά πράξεις βίας όπως για παράδειγμα η αρπαγή του φαγητού των μικρότερων μαθητών είναι μακριά και έξω από τις αρχές μας και τον πολιτισμό μας. Είναι γνωστό ότι δεν είμαστε όλοι ίδιοι αλλά είμαστε όλοι ίσοι. Ο σχολικός εκφοβισμός δεν υπάρχει στο λεξιλόγιο του σχολείου μας γιατί έχει καταδικαστεί απ' όπου και αν προέρχεται. Αποκλίσεις από τη δημοκρατική συμπεριφορά επίσης δεν είναι αποδεκτές από όπου και αν προέρχονται. Ειδικότερα η μη τήρηση των κανόνων του σχολείου, όπως η έλλειψη σεβασμού στους μαθητές και συμμαθητές μας, στους εκπαιδευτικούς ή στη σχολική περιουσία είναι σχολικά παραπτώματα και ως τέτοια θα αντιμετωπίζονται. Θα αποτελούν αντικείμενο συζήτησης με το Σύμβουλο Σχολικής Ζωής, τους εκπαιδευτικούς, το Διευθυντή και κατά περίπτωση και με άλλους φορείς, χωρίς να αποκλείεται όμως ως τελευταία επιλογή η κατασταλτική αντιμετώπιση τέτοιων φαινομένων.

Στο κτίριο στεγάζονται και άλλα σχολεία, όμως η σχολική μας κοινότητα είναι μία και ενιαία, οπότε οι σχέσεις μεταξύ των μελών της ρυθμίζονται από τους ίδιους κανόνες. Ειδικά στους κοινόχρηστους χώρους του κτιρίου (διαδρόμους, προαύλια, είσοδος κλπ), όλοι οι μαθητές αντιμετωπίζονται ενιαία από όλους τους εκπαιδευτικούς και διευθυντές/ντριες  όλων των σχολικών μονάδων. Όμοια στους χώρους αυτούς, όλοι οι μαθητές αναγνωρίζουν την ιδιότητα του εκπαιδευτικού και διευθυντή/ντριας χωρίς διάκριση σχολικής μονάδας. Οι εκπαιδευτικοί που εφημερεύουν, εποπτεύουν όλους τους μαθητές όλων των σχολείων που στεγάζονται στο κτίριο, όπως άλλωστε ορίζει η εκπαιδευτική νομοθεσία και αντίστοιχα οι μαθητές δέχονται τις υποδείξεις και τις συστάσεις όλων των εκπαιδευτικών όλων των σχολείων.  

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΓΟΝΕΙΣ - ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ

Το σχολείο και η οικογένεια είναι συνεργάτες στην επίτευξη του κοινού στόχου που είναι η ποιοτική εκπαίδευση που πρέπει να παρέχει το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Πρέπει να γίνει γνωστό σε γονείς και κηδεμόνες ότι τα εργαστηριακά μαθήματα διδάσκονται στο 4° ΕΚ Περιστερίου και τα θεωρητικά μαθήματα στα αντίστοιχα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.). Ως εκ τούτου οι γονείς και κηδεμόνες πρέπει να γνωρίζουν ότι σχετικά με τα εργαστηριακά μαθήματα, μπορούν να ενημερώνονται από το 4° ΕΚ Περιστερίου. Η ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων από τους εκπαιδευτικούς των εργαστηριακών μαθημάτων για τις επιδόσεις των μαθητών πραγματοποιείται σύμφωνα με το εβδομαδιαίο πρόγραμμα διαθεσιμότητας των εκπαιδευτικών το οποίο είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα του σχολείου. Εκεί αναφέρονται συγκεκριμένες ημέρες και ώρες συνάντησης με τον κάθε εκπαιδευτικό. Τις ημέρες παράδοσης των βαθμολογιών, οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στο 4ο ΕΚ Περιστερίου παρευρίσκονται στα αντίστοιχα ΕΠΑΛ και ενημερώνουν σχετικά τους γονείς, κηδεμόνες και μαθητές. Υπάρχει δυνατότητα καθημερινής επικοινωνίας με τη διεύθυνση του σχολείου για την επίλυση παιδαγωγικών και άλλων θεμάτων που προκύπτουν, είτε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που δημιουργήθηκε ειδικά γι' αυτό το σκοπό (This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.), είτε τηλεφωνικά (210 57 66 746).

Στο 4° ΕΚ Περιστερίου εκπαιδεύονται μαθητές τεσσάρων ΕΠΑΛ του Περιστερίου και 59 εκπαιδευτικοί που προέρχονται από αυτά τα ΕΠΑΛ διδάσκουν τα εργαστηριακά μαθήματα. Επιπλέον στα εργαστήρια του σχολείου μας καταρτίζονται εργαστηριακά οι σπουδαστές διαφόρων ειδικοτήτων του συστεγαζόμενου ΔΙΕΚ Περιστερίου και διδάσκουν δεκάδες εκπαιδευτές σε αυτά. Η συνεργασία μεταξύ αυτών των πέντε σχολικών μονάδων με συνδετικό κρίκο το 4° ΕΚ Περιστερίου είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την ποιοτική εργαστηριακή εκπαίδευση των μαθητών μας που είναι κοινός στόχος όλων.

ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΥΓΙΕΙΝΗ

Το σχολείο είναι μια κοινότητα στην οποία ανήκουν τα μέλη της. Η είσοδος εξωσχολικών ατόμων ακόμη και για εκπαιδευτικούς σκοπούς υπόκειται σε διαδικασία έγκρισης, σύμφωνα με την υφιστάμενη νομοθεσία. Δεν επιτρέπεται σε καμία περίπτωση η είσοδος ατόμων που δεν ανήκουν στη σχολική μας κοινότητα και πρέπει για λόγους ασφάλειας να αναφέρεται κάτι τέτοιο από τους μαθητές/τριες στους εκπαιδευτικούς, εφόσον γίνει αντιληπτό. Στην περίπτωση που εξωσχολικό άτομο εισέλθει στο σχολείο έπειτα από πρόσκληση μαθητή/τριας τότε ο συγκεκριμένος μαθητής /τρια είναι υπόλογος.  

Το σχολείο διαθέτει κυλικείο που είναι υποχρεωμένο να παρέχει τρόφιμα σύμφωνα με τους όρους και τις διατάξεις που ορίζονται από τα συναρμόδια Υπουργεία. Δεν επιτρέπεται η παραγγελία τροφίμων – ποτών από υπηρεσίες delivery με τόπο παράδοσης το σχολείο μας.

Όλοι τηρούμε σχολαστικά τους κανόνες υγιεινής και καθαριότητας, τόσο μέσα στους εργαστηριακούς χώρους όσο και στους άλλους χώρους του σχολικού κτιρίου.

Οι τουαλέτες μας είναι αρκετές σε αριθμό, είναι σύγχρονες με αυτόματο φωτισμό και ύδρευση, τις βρίσκουμε καθαρές και πρέπει να τις αφήνουμε καθαρές γιατί είναι ένδειξη πολιτισμού, είναι πολύτιμος κανόνας υγιεινής.

Το 4° ΕΚ Περιστερίου έχει καταρτίσει σχέδιο πολιτικής άμυνας, το οποίο επικαιροποιείται τακτικά. Σε κάθε εργαστηριακό χώρο είναι αναρτημένες οδηγίες αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών καθώς και σχεδιαγράμματα ασφαλούς εκκένωσης του χώρου.

Ειδικά σε περιόδους έκτακτων υγειονομικών μέτρων, όπως αυτή της πανδημίας (covid-19) που βιώνουμε, τηρούμε ευλαβικά και σχολαστικά όλα τα μέτρα που προτείνουν οι ειδικοί, γιατί σεβόμαστε την ανθρώπινη ζωή, τη δική μας, των συμμαθητών μας και των καθηγητών μας, της οικογένειάς μας αλλά και των οικογενειών τους. Έτσι:

  • Πλένουμε τακτικά τα χέρια μας με σαπούνι ή/και χρησιμοποιούμε αντισηπτικό χεριών κατά την είσοδο μας στο εργαστήριο.
  • Δεν συνωστιζόμαστε με τους συμμαθητές μας.
  • Δεν ερχόμαστε στο σχολείο, αν δεν νιώθουμε καλά ή αν έχουμε ύποπτα συμπτώματα. Και σε τέτοια περίπτωση ενημερώνουμε σχετικά το σχολείο.

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι και οι διάφορες εκδηλώσεις και δραστηριότητες που την πλαισιώνουν. Στην Επαγγελματική Εκπαίδευση οι δραστηριότητες αυτές έχουν ιδιαίτερη χρησιμότητα. Η υλοποίηση διδακτικών επισκέψεων, είναι καθιερωμένη μορφή διδασκαλίας σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία. Ειδικά σε επιλεγμένους επαγγελματικούς χώρους έχει ιδιαίτερη αξία και προσφορά στην εργαστηριακή εκπαίδευση των μαθητών και αυριανών   επαγγελματιών. Οι εκπαιδευτικοί της κάθε ειδικότητας κάθε σχολικό έτος προγραμματίζουν και προετοιμάζουν σε συνεργασία με τους μαθητές μια σειρά διδακτικών επισκέψεων.

 

ΤΟ ΚΤΙΡΙΟ - ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ

Το κτίριο που στεγάζει το σχολείο μας κατασκευάστηκε με πόρους που τελικά προέρχονται και από τη φορολογία των πολιτών άρα και των γονιών μας και συντηρείται από αυτούς σήμερα αλλά και από τη φορολογία των σημερινών μαθητών αύριο. Μάλιστα, οι μαθητές των εσπερινών λυκείων είναι ταυτόχρονα και εργαζόμενοι πολίτες και συνεπώς ήδη συμμετέχουν στο οικονομικό βάρος της συντήρησης των κτιριακών υποδομών. Γι' αυτό όλοι σεβόμαστε τις εγκαταστάσεις και δεν προκαλούμε φθορές στο κτίριο ούτε και στον εξοπλισμό του. Η αποκατάστασή τους θα στερήσει πολύτιμους πόρους για τον εξοπλισμό των εργαστηρίων που σήμερα εκπαιδευόμαστε. Είναι σχεδόν αδύνατο να διεξαχθεί ευχάριστο μάθημα σε ένα περιβάλλον κατεστραμμένο με φθορές, ζημιές στην αίθουσα και διαλυμένο εξοπλισμό. Ο σεβασμός της σχολικής περιουσίας είναι ένδειξη υπευθυνότητας και σεβασμού του μόχθου του φορολογούμενου πολίτη. Η εκούσια φθορά ή η κλοπή δημόσιας περιουσίας εκτός από πράξη αντικοινωνική είναι και πράξη αξιόποινη. Η πρόκληση φθοράς της σχολικής περιουσίας ελέγχεται, αποδίδονται ευθύνες και σε τέτοια περίπτωση η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τους εμπλεκόμενους (γονείς ή και μαθητές).

Το κτίριο κατασκευάστηκε σύμφωνα με τις πιο σύγχρονες προδιαγραφές για να προσφέρει σε όλους μας ένα ασφαλές περιβάλλον που μας προστατεύει από φυσικούς κινδύνους όπως πυρκαγιά, σεισμό κ.α. Για την ασφάλεια όλων μας είναι απαραίτητο να διατηρούμε όλα τα μέσα που την εξυπηρετούν σε άριστη κατάσταση (π.χ. πυροσβεστήρες, αυτόματες πόρτες, κ.α.). Η άσκοπη χρήση και η φθορά των μέσων αυτών, διαταράσσει την εκπαιδευτική διαδικασία, θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια και την υγεία όλων μας, είναι πράξη αντικοινωνική, αξιόποινη και ως τέτοια θα αντιμετωπίζεται. Το κτίριο είναι διώροφο και διαθέτει ανελκυστήρα ο οποίος χρησιμοποιείται μόνο για συγκεκριμένους λόγους όπως για μεταφορά υλικών ή από όσους καθηγητές ή μαθητές που αντικειμενικά δυσκολεύονται να χρησιμοποιήσουν τις σκάλες.

ΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

Το σχολείο δίνει γνώσεις και δεξιότητες που θα καθορίσουν την επαγγελματική αποκατάσταση μελλοντικά. Πολλές από αυτές, ίσως οι περισσότερες, θα αποκτηθούν μέσα στα εργαστήριά του. Η αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας στα εργαστήρια, στηρίζεται στη συμμετοχή, στη συνεργασία και την ευγενή άμιλλα. Αυτό το γεγονός είναι κατανοητό και για να υλοποιηθεί πρέπει να τηρούνται οι παρακάτω κανόνες:

✔      Η έγκαιρη προσέλευση μαθητών και καθηγητών στο εργαστήριο είναι αναγκαία για την ομαλή έναρξη του μαθήματος. Ειδικά λόγω των μεγάλων αποστάσεων που πιθανά διανύονται εσωτερικά του κτιρίου, πρέπει μόλις χτυπήσει το κουδούνι λήξης του διαλείμματος, να κατευθύνονται όλοι προς τις εργαστηριακές τάξεις.

✔ Για κάθε εργαστήριο υπάρχουν συγκεκριμένα μέτρα ασφαλείας. Πραγματοποιείται σχετική ενημέρωση για αυτά από τους καθηγητές και τηρούνται σχολαστικά όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας. Σε κάθε περίπτωση χρειάζεται φροντίδα για την ασφάλεια και προστασία τόσο της ατομικής όσο και για την συνολικής.

✔ Κατά την είσοδο στο εργαστήριο, τακτοποιούμε τα προσωπικά μας είδη όπως τσάντες, πανωφόρια, κράνη κτλ. στους ειδικούς χώρους του κάθε εργαστηρίου. Στις θέσεις εργασίας παραμένει μόνο ο απαραίτητος εξοπλισμός και τα απαραίτητα τετράδια ή βιβλία κατά περίπτωση.

✔       Όπου κρίνεται αναγκαίο από τους καθηγητές καθόμαστε σύμφωνα με τις οδηγίες τους

πάντα σε συγκεκριμένες θέσεις εργασίας.

✔      Χρησιμοποιούμε τον εργαστηριακό εξοπλισμό σύμφωνα με τις οδηγίες των καθηγητών. Αν δεν γνωρίζουμε πώς, ρωτάμε τους καθηγητές. Κάθε φορά που εξασκούμαστε επάνω σε εργαστηριακό εξοπλισμό, πριν τον χρησιμοποιήσουμε, τον ελέγχουμε για τυχόν βλάβες ή φθορές και αναφέρουμε σχετικά στους καθηγητές του εργαστηρίου.

✔       Αν κατά τη διάρκεια εκτέλεσης της εργαστηριακής άσκησης προκύψει βλάβη, φθορά ή

δυσλειτουργία του εργαστηριακού εξοπλισμού, ενημερώνουμε τον καθηγητή του εργαστηρίου.

✔ Έχουμε πάντα μαζί μας τα αντίστοιχα βιβλία των εργαστηριακών μαθημάτων στα οποία αναφέρονται πληροφορίες και περιγράφεται η πορεία εργασίας για την κάθε άσκηση. Χωρίς αυτά, η πραγματοποίηση της άσκησης είναι από δυσχερής μέχρι αδύνατη. Δε ξεχνάμε ότι τα βιβλία προσφέρουν στη μόρφωσή μας και αξίζουν τη σωστή χρήση από εμάς.

✔       Η κατανάλωση ποτών και τροφίμων κατά τη διάρκεια του εργαστηριακού μαθήματος δεν

επιτρέπεται με εξαίρεση το νερό.

✔ Στα διαλείμματα βγαίνουμε όλοι από τα εργαστήρια και ανοίγονται τα παράθυρα για τον αερισμό του χώρου. Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται η παραμονή μαθητών σε εργαστηριακό χώρο χωρίς την παρουσία καθηγητή.

✔       Στο τέλος του εργαστηριακού μαθήματος παραδίδουμε άρτιο τον εργαστηριακό εξοπλισμό

που είχαμε τυχόν παραλάβει και υπό την επίβλεψη του καθηγητή τον τοποθετούμε στις θέσεις αποθήκευσης. Στη συνέχεια, καθαρίζουμε τη θέση εργασίας μας και τακτοποιούμε τα καθίσματα μας. Αυτή η «συνήθεια» της καθαριότητας και της τακτοποίησης είναι χρήσιμο να μας συνοδεύει σε όλη μας την επαγγελματική ζωή και όχι μόνο.

ΓΕΝΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ

Δεν επιτρέπεται η χρήση κινητών τηλεφώνων στον χώρο του σχολείου σύμφωνα με την εγκύκλιο 132328/7-12-2006 του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Η λήψη φωτογραφιών και βίντεο κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας αλλά και του διαλείμματος είναι παράνομη και αξιόποινη. Στο σχολείο μας δε χρησιμοποιούμε κινητά τηλέφωνα για κανένα λόγο και πολύ περισσότερο για να αποκομίσουμε υλικό που θα εκθέσει και θα προσβάλλει τους συμμαθητές μας, τους καθηγητές μας και το σχολείο γενικότερα σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή στο διαδίκτυο ή σε οποιοδήποτε άλλο χώρο.

Το κάπνισμα είναι μια βλαβερή για την υγεία συνήθεια που πρέπει να αποφεύγεται. Η νομοθεσία είναι πολύ αυστηρή σχετικά με το κάπνισμα στους δημόσιους χώρους και ειδικότερα στα σχολεία. Απαγορεύεται το κάπνισμα για όλους, καθηγητές και μαθητές σε όλους τους χώρους, εσωτερικούς και εξωτερικούς, εντός του σχολείου (νόμος 4633/2019 αρθ. 17, ΚΥΑ 80727/2019).

Αυτός ο κανονισμός είναι η συμφωνία μας, το «συμβόλαιο μας», το συμβόλαιο μεταξύ μαθητών, καθηγητών, γονέων και κηδεμόνων και Διεύθυνσης του σχολείου. Συμφωνήσαμε όλοι να τον τηρούμε, να εφαρμόζουμε τους κανόνες του, να τον βελτιώνουμε, να τον αλλάζουμε όπου χρειάζεται ύστερα από συζήτηση και συμφωνία μεταξύ μας.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή του 4ου ΕΚ Περιστερίου, με τη συμμετοχή των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, των προεδρείων των δεκαπενταμελών μαθητικών συμβουλίων των συνεργαζόμενων σχολικών μονάδων (1ου ΕΠΑΛ Περιστερίου, 3ου ΕΠΑΛ Περιστερίου και 1ου εσπερινού ΕΠΑΛ Περιστερίου) και του τμήματος Παιδείας, Πολιτισμού και Νέας Γενιάς του Δήμου Περιστερίου. Δυστυχώς δεν υφίσταται σύλλογος γονέων και κηδεμόνων στο 4ο ΕΚ αλλά ούτε και στα συνεργαζόμενα ΕΠΑΛ. Ακολουθεί η έγκρισή του από τον Σχολικό Σύμβουλο που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του σχολείου μας, καθώς και από την Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γ' Αθήνας (άρθρο 37, Ν.4692/2020).

Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση της Διεύθυνσης του Σχολείου, των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων/κηδεμόνων. Σε κάθε περίπτωση είναι γενναία η στάση του καθενός μας που αναλαμβάνει τις ευθύνες των πράξεων του και αποδέχεται τις συνέπειες τους.

Ο Κανονισμός επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.

Αυτός ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του 4ου ΕΚ Περιστερίου, θα γίνει γνωστός σε όλη τη σχολική κοινότητα (μαθητές, γονείς, καθηγητές, Δήμο Περιστερίου και σχολική Διεύθυνση), θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του σχολείου, ενώ η περίληψη του θα τυπωθεί και θα αναρτηθεί στους πίνακες ανακοινώσεων του σχολείου.

Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από αυτόν τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από το Διευθυντή του σχολείου και το Σύλλογο διδασκόντων, καθώς και από τον Σχολικό Σύμβουλο παιδαγωγικής ευθύνης του σχολείου μας, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Το ωράριο λειτουργίας του 4ου ΕΚ Γ’ Αθήνας (Περιστερίου) είναι από τις 08:30 έως 23:00 καθημερινά και διακρίνεται σε πρωινό (εργαστηριακή εκπαίδευση 1ου και 3ου ημερήσιων ΕΠΑΛ Περιστερίου), απογευματινό (εργαστηριακή κατάρτιση ΔΙΕΚ Περιστερίου) και εσπερινό (εργαστηριακή εκπαίδευση 1ου και 2ου εσπερινών ΕΠΑΛ Περιστερίου), σύμφωνα με τον πίνακα που ακολουθεί.

                          Πρωινό ωράριο

Ώρες

Ωράριο

Διάρκεια διδακτικής ώρας

Διάλειμμα

1η

        08:30–09:15

45

10

2η

        09:25-10:10

45

10

3η

        10:20 -11:05

45

10

4η

        11:15-12:00

45

10

5η

        12:10-12:55

 45

0

6η

        12:55–13:35

 40

10

7η

        13:45- 14:15

 30

0

                           Απογευματινό ωράριο

Ώρες

Ωράριο

Διάρκεια διδακτικής ώρας

Διάλειμμα

1η

        15:30–16:15

45

0

2η

        16:15-17:00

45

15

3η

        17:15-18:00

45

0

4η

        18:00-18:45

45

15

5η

        19:00- 19:45

 45

0

6η

        19:45–20:30

 45

0

                          Εσπερινό ωράριο

Ώρες

Ωράριο

Διάρκεια διδακτικής ώρας

Διάλειμμα

1η

        18:30 – 19:10

40

0

2η

        19:10 -19:50

40

15

3η

        20:05 -20:45

40

0

4η

        20:45- 21:25

40

15

5η

        21:40- 22:20

 40

0

6η

        22:20–23:00

 40

0

 

Κωνσταντίνος Τριανταφύλλου

 Διευθυντής 4ου ΕΚ Περιστερίου

                              Επικοινωνία
 
Λευκωσίας 50  Περιστέρι ΤΚ 12133
Τηλέφωνο 210 5766746  
email mail@4sek-g-athin.att.sch.gr  
Fax 210 5753760